Friday, July 26, 2013

Day 3: 30 DAY CHALLENGE. HERE WE GO.

Assalamualaikum..
rentetan dari entri ini Day 2: 30 DAY CHALLENGE. HERE WE GO.

Day 3: Your views on drugs and alcohol

Apa yg tot boleh review pasal dua mende ni, ada kebaikan dan juga keburukannya yang tersendiri. Kebaikannya dari segi perubatan la sebab kalau korunk nak tahu, sebenarnya setiap ubat yg dibekalkan kepada kita samada oleh klinik/hospital/farmasi mempunyai kandungan drugs tetapi masih dalam kawalan. Haa terkejut..?? Jangan risau ianya tak memudaratkan selagi kita ambil ubat2 itu dalam kuantiti dos yang telah direkemenkan oleh doktor yg bertauliah. Cuma ianya boleh memudaratkan ataupun membawa kepada kematian jika diambil secara berlebihan. Jadi berhati-hati, lebih2 lagi tolong simpan baik2 dan jauhkan dari kanak2 terutamanya.

Alkohol ni setakat yg tot tahu ianya memang haram bagi semua umat Islam. Jadi nak taknak memang memang memaaaang kene jauhkan diri dan elakkan dari mengambil sebarang minuman berunsur alkohol. Tapi dalam minyak wangi pn ada alkohol kn..? Tapi kalau kita pakai tak haram cume ianya tidak boleh dibawa solat. Ermm taknak cakap lebih2 sebab tot tak berapa arif tentang perkara ni. Cuma apa yg boleh tot pesan, JANGAN ambil minuman beralkohol tau!

Selain tu, kedua-dua ini mempunyai keburukan yg tidak asing lagi..semua mesti dah tau..jadi takyah tot citer banyak2..hehe..

ok tataa..

No comments: