Friday, December 31, 2010

Day four: ten things you want to say to one person

Assalamualaikum...
belom sempat tengok tajuk ag..main copy and paste je..semata2 nak sambung kisah 10 Days with 10 Things...


DAY FOUR : Ten Things You Want To Say to One Person


lepas taip tajuk ats ni..baru perasan apa yg perlu dilakukan..one person je ke..??ermm cmtu nak pilih siapa..tot rase nak pilih Amirul Amin Sahak..yup2 lelaki ini juge digelar my boolat..nak ckp pasal mama, xadil untuk abah..nk ckp pasal abah, xadil utk mama..agpn tot da xberjauhan dengan mereka kerana tot sambung belajar dekat2 sini je..hari2 jumpe..sayang mereka..love2 my parents..  :)

Perkara 1 ~> i love u so much and miss u so much2 sekarang ni sebab lama xjumpe and sembang lelamaaa walaupun baru je kelmarin jumpe sebab die datang tolong tot dan keluarga angkat barang..  :)
Perkara 2 ~> kagum dengan kesabaran yg ade dalam diri my boolat ni..bila tot marah and my bad temper keluar, die akan selalu menenangkan tot dengan suaranye yg sgt lembut dan sikit pn xpernah tinggikan suara kt tot..
Perkara 3 ~> kesungguhan yg tertanam dalam diri die..sangat2 suke dan boleh dikatakan memberi inspirasi kpd tot yg kadang2 cepat mengalah..
Perkara 4 ~> teringin sangat nak beritahu dia bahawa 'mcuk suke bile abg pandang mata mcuk dengan senyuman yg manis dan mata yg boolat tu'..juge kadang2 pandangan gatal juge ade..huhu maluu time tu..xsanggup nk pandang mata die lelama..
Perkara 5 ~> nak kite berkekalan hingga ke akhirnye..dan pernah tanya mama abah dan mereka tidak kisah asalkan orang itu xmenyelewengkan fikiran anaknye..
Perkara 6 ~> nak sangat2 abang ingat tarikh kite declare dlu..ingat x, hadiah bermakna untuk abang sempena ulangtahun kelahiran yg ke-21..?kalau boleh, mcuk nk jugak..  :)
Perkara 7 ~> xnak lagi susahkan abg..tp bile datangnye keadaan tertentu, kamu juge yg daku cari..
Perkara 8 ~> ingat lagi x time kite keluar 10/11/10..??kalau nk tau tu la hari paling bahagia mcuk ngan abg..sangat2 bahagia..
Perkara 9 ~> nk abg suapkan mcuk makan lagi..wihuuu cm budak2 je ase bile keluar ngan abg..  :)
Perkara 10 ~> perkara yg sangat2 penting..kalau boleh mcuk nk hubungan kite direstui kedua ibu dan ayah kite..klu boleh jugak, mcuk nk jumpe mak abg..ni la akibatnye jika berjauhan dan tiada transport utk pergi ke rumah abg..  :'(


kalau luah semua ni kt sini..dikatakan terlalu menunjuk ke..??kadang2 kami tidak mempunyai masa yg cukup untuk berdepan dan berbicara tentang hal ini..sebab jarang2 jumpe dan die sibuk keje sekarang ni, dan tot masih terkapai2 dalam menyambung pelajaran..




Pesanan Ringkas =>> Jodoh dan pertemuan adalah di tangan Allah s.w.t..hanya Dia yg menentukan dan kita hanya mampu merancang..kepada mereka yg telah bertemu jodoh dan diijabkabulkan, kepada mereka yg telah bertemu jodoh dan masih tercari2 jalan penyelsaian untuk menghalalkan hubungan, kepada mereka yg anggap sudah ditemukan jodoh dan berserah segala2 nye kepada pasangan masing2 (u know what i mean)..silalah jaga jodoh anda masing2 dan laluilah perhubungan yg tidak meruntuhkan maruah seorang Muslim dan Muslimah..hanya dengan ini, segala2 nye bakal berjalan seperti dirancang dan direstui Allah s.w.t..wallahualam..

No comments: