Tuesday, October 19, 2010

bercinta tu INDAH ke..??


gambar sekadar hiasan..tidak kene mengena dengan yang hidup mahupun yang tiada..
tapi sesiapa ingin mengambil gambar ini, mintak izin dulu..
(haha ade ke org nak amek gambar ni...??)
lalalalala~~


Assalamualaikum semua..sihat tak..?harap2 semuanya sihat2 belaka..kepada pelajar2..kebanyakannya da nak final kn..?klu macam tot, minggu depan da nak final..huhu takut..!!jadi tot nak ambil kesempatan, ingin ucapkan semoga berjaya menghadapi peperiksaan final untuk semua pelajar2..xkisahla sesiapa pun..
DO UR BEST K..!


minggu final da nak dekat
assigment pulak bertimbun-timbun
jom pergi kota tambun
ahaks..!  :D


sebenarnya tot nak sampaikan satu cerita
tidak dikarang2..dan tidak dibuat2..
ingin mencari pendapat korunk
sebagai manusia yang boleh berfikiran waras
begini ceritanya..



seorang GADIS yg boleh berfikiran sebagai manusia yg matang pemikirannya telah diracuni oleh seorang lelaki yg boleh berfikiran sebagai manusia yg matang pemikirannya namun dikaburi oleh bisikan2 yg menghanyutkan dirinya yg sedia kala matang dan waras..al-kisahnya lelaki itu menampakkan sikap ketidakmatangannya itu dan melempiaskan kepada seseorang yang dipanggil GADIS..penamatnya seorang GADIS itu terpaksa mengharungi liku2 hidupnya yg kini hancur lebur bak besi yg lebur dek api yg panas dan terpaksa juga membuat keputusan drastik sehingga melibatkan perjalanan hidupnya sebagai manusia yang bijak pandai dan boleh berfikiran matang dan waras secara normalnya..??


persoalannya di sini..patutkah lelaki itu mempengaruhi pemikiran GADIS itu dan GADIS itu melibatkan perjalanan hidupnya yg tersedia ke arah kenormalan hidup yg sepatutnya..??


Moralnya di sini..setiap manusia mempunyai kelebihan dan kekurangannya yg tersendiri..adakalanya seorang manusia itu tidak mampu menggunakan akal fikirannya yg normal itu untuk membuat keputusan yg normal utk mengharungi perjalanan hidupnya setelah dikaburi dan diracuni oleh anasir2 luar mahupun syaitan yg jelas2 akan menyesatkan manusia..


Patutkah kita menyalahi mereka2 yg meracuni dan menghasut pemikiran kita..atau menyalahkan diri sendiri atas kesilapan kita yg tidak reti menggunakan akal pemikiran cerdas yg dianugerahi Allah s.w.t..??



Kesimpulannya di sini..korunk faham ke ape yg tot ingin sampaikan dan apa kaitan dengan tajuk entri ni..??Apa yg jelas, ianya tiada kaitan dengan perjalanan hidup tot..[seyes xtipoo..  :p]..



Ahlan wa sahlan..
semoga korunk faham jalan cerita yg disampaikan..
klu xfaham, buat2 faham je..
klu faham..
alhamdulillah..anda berjaya menggunakan akal pemikiran 
yg sedia matang dan waras..
hehe aci x cmni..??




jom dengar lagu ni
Taylor Swift - You Belong With Me

2 comments:

mier@merr said...

wweeeeeeeeeewit...lame tak nyinggah cni.....

mahira oya said...

depends la cinta...how kite survive or adapt in unconditional love..