Friday, July 9, 2010

pandai tp sombong dan bongkak..!!

assalamualaikum..
astaghfirullah hal azim..mengucap tot..huhu..erm geram..geram..geraAAAaaammmmmMM...!!!!


okey moh ler kte cter k..tot spesifik kpd golongan pelajar la ye..memandangkan tot masih seorang pelajar..jd nk cerita serba sedikit ragam seorang pelajar yg belom ada pendapatan sendiri dan bergantung kpd pinjaman PTPTN..kpd yg berkenaan shj la..kpd mereka yg da ada kerjaya sendiri, leh tampung hidup sendiri tnpa duit mak ayah..korunk terkecuali..ok..?

kpd pelajar yg tot senarai hitamkan..mintk tolong..JANGAN..

  • berlagak
  • sombong
okey due tu paling ketara la..bkn semua pelajar tergolog dlm golongn org2 cmni..ade gak yg baik ati..sopan santun..duk tmpt org, hormat jiran tetangga..xbuat perangai belakang keluarga sendiri..

adeyh awat ni tot..??huuhuu..erm cani citer sbnrnye..tot terdengar@terbaca dan mcm2 la..buat masa skang ni tot belajar btol2 di tmpat sendiri..da xmerantau di tmpt org lagi..jd tot cm xpuas ati la bile terdengar perkara2 cmni..mereka pelajar mengata tmpt yg mereka dudok tuk sambg belajar..contoh: busuk..bersepah..bising..xsafety..ermm mcm2 la..


jd tot nk pesan kt sini la..yg duk ngate2 tmpt org cmtu tu, tmpt dorunk wangi sgt ke..??bersih sgt smpi xde sekertas smph pn..??atau giler safety smpi xde org masuk pecah umah ke pe ke..ade..??klu ade tmpt cmtu, meh btau n tunjuk kt tot..tot nk duk situ pulak..kte sndri dgr kt berita, radio, surat khabar..mcm2 tmpt la..walau tmpt tu ade pengawal robot sekalipun..klu mende2 cmtu nk berlaku, tetp berlaku jugak..klu org2 nye jenis suke buat busuk kt tmpt tu n buang smph merata2 pn tetp akn brlaku gak kn..??

klu nk tau..kwsn umah tot mmg majoriti pelajar yg dudok sini..tuan rumah yg btol2 duk situ boleh dikira..jd klu prkara2 yg dorunk duk mengata tu..mengata diri sendiri ke..??hurmm fikir2 kan la..nk lbh detail ag..cube tya makcik2 cleaner kt tmpt hostel pelajar..tgk pe dorunk kata ngan pangai sesetengah atau kebanyakan pelajar..pengotor..??xreti hormat org..??xbertatasusila..??

agak2 ada x perkataan2 ni muncul dr makcik2 cleaner tu..??

hurmm maaf la..tot cume xpuas ati je..bkn apa..tot duk sini da lama tau..stu blok ni je xterkire pelajar yg menyewa kt sini..itupn mcm2 perangai ada..maleh nk btau..semuanya bermule dr mereka yg menumpang di sini..masa mule2 tot duk sini..aman damai je..sejak mereka wujud..byk terganggu..huh sakit hati....!!


kpd mereka yg terasa..tot mntk maaf byk2..tot xnk menuding jari kt ssapa..cume tot nk menyuarakan suara2 penduduk kt sini..tolong BEHAVE YOURSELVES BEFORE JUDGE OTHERS..klu da korunk hidup mewah sgt..PTPTN pn ada kn..?pegila sewa atau menetap kt kwsn rumah yg sgt safety tuh..!bersih..wangi..xde sapa2 kacau..kn..kn..??

okey xmo citer ag..da pnjg citer ni..tot akn kurag update blog sbb tot da mula kelas..byk mende kene belajar..assigment yg xterkire..huhu..doakan kejayaan tot..miss u semua..  :)


maafkan daku andai kata yg disulam
merobek hati yg dijahit rapi
sedangkan lidah tergigit
apatah lagi kata2 yg keluar dr mulut manisku
apa yg ingin disampaikan
hanyalah secubit rasa dan kesal
mewakili mereka yg tdk berupaya utk melontarkan
hingga semua ini terungkai
harap kepada mereka yg terlibat
jagalah diri di tempat orang
sikap juge perlu disulamkan dengan benang
moga ia tidak terbuka atau koyak
akhir sekali
aku hanyalah insan biasa
tidak lekang dr melakukan kesilapan
AKU ADALAH AKU


sekian wasalam..

6 comments:

LoKMaNHaKiMKaMaRuDiN said...

heh,,marah betol,,,,hakhak...

sugar2 kapas strawberry said...

alahai..pelajar dan cleaner kena mainkn peranan .pelajar klu nk buat sampah sila la buang dlm tong sampah.or buangkn je pelajar tadi dlm tongsampah.hak3

mier@merr said...

haish..marah betol nehhh..


besela.. org lebey mudah menuding jari pada org lain tanpa menyedari ada jari2 sendiri yg menuding ke arah dorg...

ASaDa RyutaRo said...

hahaha.. no komen utk benda ni.

org kita suka menuding jari pada org lain, padahal masih belum menilai perbuatan sendiri..

suka tengok keburukan org, jarang sekali nk menilai dari sudut positif..

tang sampah, busuk pe semua tu, apa salahnya mulakan dari diri kita utk mengatasinya?

**eh.. td kata 'no komen'..

a little less conversation said...

pehh..panjang betul pot pet pot pet..

NICK IRFAN said...

nape ni kak? ape2pun bawak bersabar yer... :)