Friday, June 17, 2011

kata hati selama ini

assalamualaikum...terasa nak bebel sorang2..





kenapa semua ini berlaku..?kenapa semua ini terjadi..?kenapa semua ini...kenapa....kenapa....dan kenapa...????
hati merah berkata-kata, sangat susah hati, sangat marah, sangat geram, sangat bengang, sangat sakit hati, sangat terasa hati, sangat....sangat...dan sangat...




bahasa kasar: macam SYIAAALL....!!!!!!





apabila hati da berkata sebegitu rupa, orang yang selama ini berlemah-lembut, bermanis senyuman, beramah-mesra boleh bertukar menjadi seorang yang sangat lain, sangat kejam, sangat jahat dan sangat membencikan..tetapi apakan daya, hati ini masih belum terdaya untuk meluahkan segala-galanya..alangkah indahnya jikalau semua yang terbeku dalam hati ini boleh dilontarkan begitu sahaja..mesti tenang dan damai kan..mesti terasa 'dunia ini ana yang punyaa....!!!'


awak...saya tak tahu nak cerita pada siapa..saya tak tahu patut ke saya lakukan semua apa yang saya ingin lakukan..saya tak tahu betul ke apa yang saya rasakan sekarang ni..saya rasa diri saya sangat jahat sekarang ni..bagaikan tiada siapa yang peduli dan kemungkinan jikalau berterusan, semua ini akan memberi kesan kebencian terhadap diri saya dan semua ini sangat membelenggu diri saya yang kerdil lagi comel kt dunia yang fana ni..


Ya Allah ujian apakah ynag Engkau berikan ini..adakah ini balasan di atas segala dosa-dosa yang menghuni dalam diri ini..atau sekadar ujian untuk meningkatkan ketabahan dalam diri supaya lebih tabah menghadapi segala dugaan yang akan mendatang..


saya mengaku saya tidak kuat sekarang ni..betul saya tak tipu..



sekian wasalam

4 comments:

sugar2 kapas strawberry said...

Allah bg ujian kat kita sbb dia syg kita..bkn xsyg kita.to make us stronger

alia kamal said...

cik hidayah ku syg. be strong.
whenever u feel down, or nak share anything.. please3, msg me ya. i love you!


p/s: kte mintak maaf kalau ade tebuat salah/mngguris hati scr xsengaja. sori ya.

Jasmine said...

sabar ye cik tot tot..

Zazachan said...

sabar ye awak. insyaAllah ada hikmah di sebalik apa yg berlaku. Allah bagi ujian sbb Dia tahu hambaNya mampu mnghadapinya. jadi banyakkan bersabar ye.